EST
ENG
RUS
Avaleht
Sisukord
RSS
Sisukord
Sisukord
EKL logo
›› Detailne otsing
›› Kontaktid

Nőmme tee 2, 13426 Tallinn
e-post: eadead.ee
tel:  +372 655 2510
faks: +372 655 2510

Ühingud ja partnerid

Eesti Kurtide Liit

Haridus ja kultuur

Ajalugu ja varia

  • Liikmesühingud
  • Tõlkekeskused
  • Tallinna viipekeele tõlketeenus
  • Tallinna sotsiaalnõustamise teenus
  • Viipekeele tõlketeenuse statistika
  • Abiks kurdile
    • - Seadused
    • - Sotsiaaltoetused puudega inimestele
    • - Puuetega inimeste õiguste konventsioon
    • - Rehabilisatsioon
    • - Abivahendid
    • - Teenused
      • - Avalikud teenused
      • - Kohalikud teenused
      • - Muud teenused
  • Tööotsijale
  • Tööandjale
  • Ettevõtted
  • Koostööpartnerid
Abiks kurdile
Print
Sotsiaalabi ja tervishoid

Sotsiaalabi osakonna teenuste kasutamiseks, toetuste saamiseks ja muu erivajadustega inimeste kaitse eesmärgil osutatava sotsiaalhoolekande-alase abi saamiseks tuleb elanikel pöörduda sotsiaalabi osakonna poole. Infotelefon 6060744.

KODANIKU VASTUVÕTT SOTSIAALABI OSAKONNAS

ESMASPÄEV
10.00 - 12.00, 14.00 - 16.30
TEISIPÄEV
14.00 - 16.30
KOLMAPÄEV
9.00 - 12.00, 14.00 - 16.30
NELJAPÄEV
10.00 - 13.00
REEDE
9.00 - 12.00

SOTSIAALABI OSAKONNA TÖÖ SISU

Sotsiaalteenused

    * Sotsiaalnõustamine - teabe andmine sotsiaalsetest õigustest ja seaduslike huvide kaitsest, abistamine konkreetsete probleemide lahendamisel edaspidise toimetuleku soodustamiseks, ekspertarvamuste koostamine ja esitamine asjaomastele asutustele;
    * Eluasemeteenused - sotsiaalpinna vajaduse määratlemine ja paigutamise korraldamine;
    * Koduteenused - üksikvanuritele või puudega inimestele koduse hoolduse ja abi korraldamine, odavama või tasuta toitlustamine võimaldamine, saunateenuste jt. Avahoolduse teenuste korraldamine;
    * Hoolekandeasutusse või perekonda hooldamisele paigutamine;
    * Kolme- ja enama lapselisele perele ja eestkostel olevatele lastele tõendite väljastamine tasuta sõiduks Maardu ühistranspordis ja nende ühele vanematest soodussõiduks;
    * Isikliku abivahendi kaardi väljastamine - invaabi- vahendite soetamiseks;
    * Puuetega inimestele tasuta autoparkimiseks kaardi väljastamine.

Sotsiaaltoetused

    * Toimetulekutoetus;
    * Täiendavad sotsiaaltoetused - ühekordsed toetused toimetuleku soodustamiseks.

Sotsiaalsete erivajadustega inimeste kaitse

    * Lapsesse puutuvate vaidluste lahendamine;
    * Vanemliku hoolituseta jäänud laste huvide kaitsmine;
    * Eestkoste seadmise korraldamine;
    * Eestkostetava varaga teostatavate tehingute otsustamine
    * Laste hooldamisele vormistamine.

Sotsiaalkomisjon

Sotsiaalkomisjon on Maardu Linnavalitsuse juures tegutsev komisjon linnaelanike avalduste ja kaebuste menetlemiseks ja abi võimaldamise otsustamiseks sotsiaalhoolekande valdkonnas.

Komisjoni ülesandeks on menetleda isikute avaldusi:

    * Maardu linna eelarvest makstavate sotsiaaltoetuste määramiseks ja maksmiseks
    * riikliku toimetulekutoetuse määramiseks ja maksmiseks.

Toimetulekutoetuse määramiseks küsitakse komisjoni otsust siis kui on tegemist erandjuhtumitega.

Komisjonil on õigus vajaduse korral kaasata komisjoni töösse  ka erialaspetsialiste, kellel on asjade arutamisel komisjonis sõnaõigus, kuid hääleõigust neil ei ole.

Komisjoni koosseis:

Esimees: Vladimir Arhipov, linnavolikogu liige

Aseesimees: Tiiu-Ann Kaldma, linnavalitsuse jurist

Sekretär: Lilia Havam, sotsiaaltööspetsialist

Liikmed: Armida Olesk, sotsiaalabiosakonna  juhataja asetäitja

                Ülle Kaldmäe – Tööturuameti Maardu osakond

                Maria Gogleva, linnavalisuse ettevõtluse spetsialist

                Tiia Putting, elanike registri registreerija

                Svetlana Staškevitš, Maardu Elamu AS


Sotsiaaleluruumi komisjon

Maardu Linnavalitsuse juures tegutseva Sotsiaaleluruumi komisjoni ülesandeks on sotsiaalruume taotlevate isikute arvestuse pidamine ja sotsiaaleluruumide üürile andmine.

Komisjoni koosseis:

Esimees: Armida Olesk, sotsiaalabiosakonna  juhataja asetäitja

Aseesimees: Tiiu-Ann Kaldma, linnavalitsuse jurist

Sekretär: Aili Lillemaa, lastekaitsespetsialist

Liikmed. Tatjana Kisseljova, sotsiaalabiosakonna  juhataja

               Tatjana Gordejeva, jurist-asjaajaja

               Elviira Piiskoppel, linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja

               Malle Dardel, Maardu Sotsiaalmaja juhataja

 
Puuetega lastele lapsehoiuteenus
   
Teenuse vormistamiseks tuleb elanikel pöörduda Sotsiaalabiosakonna poole, Kallasmaa 1, kab. 105, tel. 6060732

Puuetega lastele lapsehoiuteenus pakub laste vanematele hooldamise ja järelvalve võimaluse viie päeva jooksul aastas. Töötav vanem saab paremini korraldada lapsehoidu ajal, mil lasteaiad ja koolid on suletud. Lapsevanemad, kes puudega lapse hooldamise tõttu tööl käia ei saa , võivad lubada endale puhkust.

Kui sotsiaalabiosakond on langetanud otsuse riiklikult rahastatavale lapsehoiteenusele suunamise kohta, siis sõlmitakse lapsevanema või perekonnas hooldaja, Maardu Linnavalitsuse ning lapsehoiuteenuse osutaja vahel riigi rahastatava lapsehoiteenuse osutamiseks haldusleping

Teenuse saamiseks peavad raske või sügava puudega lapsevanem või perekonnas hooldaja pöörduma Sotsiaalabiosakonda, kab. 105, tel. 6060732  järgmiste dokumentidega:

    * lapse isikut tõendava dokumendi koopia
    * lapse rehabilitatsiooniplaani koopia 
    * arstliku ekspertiisi komisjoni otsuse koopia puude raskusastme määramise kohta  
    * perekonnas hooldamise lepingu koopia või eestkostja määramise otsus (vajalik eestkostja ja perekonnas hooldaja puhul)                                   

ja täitma sotsiaalministri poolt kinnitatud taotluse blankett.

Kui kõik dokumendid on nõuetekohaselt esitatud, teeb sotsiaalabiosakond otsuse lapse teenusele suunamise kohta 10 tööpäeva jooksul. Teenuse eest tasumine toimub kas otse teenuse osutajaga sõlmitud halduslepingu alusel või lapse seadusliku esindaja või hooldaja poolt esitatud dokumentide (arvete) alusel.

Juhul kui lapse elukoht peale rahastusotsuse tegemist muutub, tuleb sellest koheselt sotsiaalabiosakonda teavitada.

Allikas: http://www.maardu.ee/

29.03.2010
Tagasi