- Liikmesühingud
- Tõlkekeskused
- Tallinna viipekeele tõlketeenus
- - Tõlketeenuse koordineerimine
- - Teenuse osutajad
- - Teenuse hinnakiri
- - Viipekeeletõlkide nimekiri
- - Lisatundide tundide taotlemine
- - Blanketid
- Tallinna sotsiaalnõustamise teenus
- Viipekeele tõlketeenuse statistika
- Abiks kurdile
- Tööotsijale
- Tööandjale
- Ettevõtted
- Koostööpartnerid
Eesti Kurtide Liit osutab viipekeele tõlketeenuse koordineerimist hankelepingu alusel 2023 jaanuarist 31. detsembrini.
Registreerima ootame koordinaatori juurde Tallinna kurte kolmapäeviti 14.00 - 17.00, kes ei ole registreerimas käinud.
Viipekeele tõlketeenuse kord 2023. aastal:
Teenuse tundide maht ühele kliendile 2023. aastal on kuni 36 tundi kalendriaastas, 3 tundi kalendrikuus, alaealiste laste vanematel lapsega seotud asjaajamisteks täiendavalt 1 tund kalendrikuus.
Juhul, kui teenust vajatakse olulistel põhjustel rohkem, esitab klient vastava avalduse teenuse koordinaatorile, mille rahuldamise otsustab Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiu Amet.
Viipekeele tõlketeenuse osutamise kord annab viipekeele tõlketeenuse täisealisele kliendile õiguse valida endale usaldusväärse viipekeeletõlgi lepinguga sõlmitud tõlkefirma Viipekeeletõlkide OÜ-st, siin tuleb kliendil ise kokku leppida tõlkejuhiga.
Teenuse osutamist koordineerib Eesti Kurtide Liit, kellega Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametil on sõlmitud vastav leping. Teenuse osutajatega koostööd tegev ja teenuse osutamist koordineeriv organisatsioon teevad koostööd teenust kasutava isiku, Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti ning isiku elukohajärgse sotsiaalhoolekande osakonnaga.
Eesti Kurtide Liidu poolt nimetatud koordinaator registreerib kliente viipekeele tõlketeenuse õigustatud kasutajateks, nõustab kliente tõlketeenuse võimalustest vastuvõtuaegadel, menetleb klientide avaldusi, suhtleb viipekeele tõlketeenuse osutajatega ja esitab kontrollitud teenuse osutajate aruanded ja arved Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametile.
Teenuse saamiseks peavad täisealised isikud pöörduma esmakordselt koordinaatori poole, kus sõlmitakse viipekeele tõlketeenuse kasutamise leping ja viipekeele tõlketeenuse koordinaator peab kliendi kasutatud tundide arvestust.
Pärast esmaregistreerimist saavad kliendid esitada tellimusi lepinguga sõlmitud teenuse osutajatele nende kontori vastuvõtuaegadel, telefoni, SMS-i, meili teel või osutaja ja kliendi kokkulepitud suhtlemisviisil.
Tellimused teenuse saamiseks tuleb esitada hiljemalt 3 (kolm) päeva enne teenuse vajaduse tekkimist.
Viipekeele tõlketeenuse isikliku asjaajamise tõlkesituatsioonide loetelu:
- tõlkimine tervishoiuasutustes
- puudest tingitud asjaajamine
- asjaajamine ametiasutustes
- perekondlik asjaajamine
- asjaajamine teenindusasutustes
- tõlkimine õigusalases asjaajamises
- koolitused
- koosolekud
- telefonitõlge
- kirjalik tõlge
- kultuuritõlge
Viipekeele tõlketeenuse koordinaatori vastuvõtuajad ja asukohad
Vastuvõtukoht: | Nõmme tee 2, 13426 Tallinn (III korrus) |
Vastuvõtuajad: | Kolmapäeviti kell 14.00 – 17.00 |
Tel: | +372 655 2510 (vastuvõtuaegadel) |
Fax: | +372 655 2510 |
SMS/mob: | +372 557 5982 |
E-post: | kylli.terras@ead.ee |
Koordinaator: | Külli Terras-Masing |
15.03.2023 |